Cliëntenraad EMC Nieuwegein en GHC de Roerdomp
Contact cliëntenraad
EMC Nieuwegein: clientenraademc@ezorg.nl
GHC de Roerdomp: clientenraad@roerdomp.nl
Cliëntenraad EMC Nieuwegein en GHC de Roerdomp
Contact cliëntenraad
EMC Nieuwegein: clientenraademc@ezorg.nl
GHC de Roerdomp: clientenraad@roerdomp.nl
Meedenken over goede zorg? Wij vinden het belangrijk dat de belangen van onze cliënten goed worden behartigd.
Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) beoogt een betere en snelle aanpak van klachten. Patiënten kunnen gratis terecht bij de klachtenfunctionaris van de zorgaanbieder. Uit de praktijk blijkt dat een goed gesprek tussen de patiënt en de zorgverlener het beste werkt. De klachtenfunctionaris kan zo’n gesprek eerder op gang brengen. Lost een gesprek het probleem niet op? Dan kan de patiënt een rechtzaak aanspannen. Maar de wet biedt ook een laagdrempelig alternatief: de onafhankelijke geschilleninstantie. Die doet een uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen.
Voor meer informatie over deze wet verwijzen wij u naar Wkkgz en skge.
De cliëntenraad vertegenwoordigt de belangen van de clienten van twee gezondheidscentra in Nieuwegein, gezondheidscentrum De Roerdomp en EMC Nieuwegein.
De cliëntenraad adviseert de besturen van de centra over zaken waar u als cliënt mee te maken heeft. Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop zij informatie aan u verstrekken, de inrichting van de wachtkamer, de openingstijden en service aan de balie(s), belangrijke wijzigingen in het zorgaanbod e.d.
Tevens verzorgt de cliëntenraad jaarlijks een thema avond over een interessant onderwerp.
De cliëntenraad is een spreekbuis namens alle cliënten van beide instellingen, of het nu gaat om de huisarts, de fysiotherapeut, de apotheek of een andere zorgverlener die verbonden is aan een van de gezondheidscentra.
De cliëntenraad is nadrukkelijk níet bedoeld voor individuele klachten van cliënten. Hiervoor zijn de klachtenprocedures van de afzonderlijke centra en aangesloten zorgverleners en praktijken.
Voor algemene vragen en opmerkingen over het functioneren van één van de gezondheidscentra kunt u terecht bij de cliëntenraad. Hoe meer de cliëntenraad van u verneemt, hoe beter zij haar werk kan doen. Met iedere reactie wordt uiterst zorgvuldig omgegaan.
Cliënt EMC Nieuwegein
Voorzitter, cliënt Gezondheidscentrum De Roerdomp
In mijn beroep als maatschappelijk werker heb ik veel te maken gehad met mensen die een vraag hadden waar ze (nog) niet het antwoord op hadden. Ik heb dat beroep altijd met veel plezier gedaan. Nu wil ik me voor de cliënten van het Gezondheidscentrum De Roerdomp inzetten, ook omdat ik daar zelf al jaren patiënt ben en heel tevreden ben over het centrum en de medewerkers.
Cliënt EMC Nieuwegein
Sinds 1981 woon ik in Nieuwegein, in de wijk Zuilenstein. Ik ben nu (2017) 30 jaar als bestuursecretaresse werkzaam in de gezondheidszorg, eerst in een ziekenhuis en momenteel bij een zorginstelling. Ik hoop met mijn expertise uit de gezondheidssector een bijdrage te kunnen leveren aan kwalitatief goede, verantwoorde en betaalbare zorg. Dit vanuit het oogpunt van de cliënt en in goede samenwerking met de zorgaanbieder.
Cliënt EMC Nieuwegein
Ik woon sinds 1976 in Nieuwegein en heb hier 24 jaar in het basisonderwijs gewerkt. Vanaf 2000 als ontwikkelaar van leerprogramma’s en docent op Hogeschool Utrecht.
Ik heb het altijd leuk gevonden met mensen te werken en in mijn werk heb ik o.a. altijd met medezeggenschapsraden te maken gehad. Ik weet dat de uitwisseling met professional en cliënt belangrijk en inspirerend kan zijn.
Ik wil me daarom graag inzetten voor de cliëntenraad van het EMC Nieuwegein en De Roerdomp.
Cliënt Gezondheidscentrum De Roerdomp
Vanaf de jaren tachtig heb ik als verpleegkundige met veel plezier in de zorgsector gewerkt o.a. in het ziekenhuis en wijkverpleging. De laatste jaren heb ik me voornamelijk bezig gehouden met de indicatiestelling binnen het zorgproces. Ik ben ook actief in verschillende organisaties voor vrijwilligerswerk.
Waarom lid van de cliëntenraad? Er is veel veranderd in de zorgwereld en dus ook voor u. Ik wil mijn kennis inzetten voor goede zorg en opkomen voor de belangen van de cliënten.